info@cultuurparticipatie.nl
030 - 233 60 30

aanvraagsysteem van 2 t/m 8 augustus niet bereikbaar

Mijn Fonds tijdelijk gesloten

Van 2 t/m 8 augustus is ons online aanvraagsysteem ‘Mijn Fonds’ buiten gebruik. Dat betekent dat die week niemand een aanvraag kan indienen. We zijn dan bezig om het systeem te updaten naar een nieuwe versie. Zodra we weer live gaan op maandag 9 augustus, wordt je dus verwelkomd in een vernieuwde en verbeterde aanvraagomgeving.

Gevolgen voor openstaande regelingen

Er staan op het moment van sluiten drie regelingen open:

Mensen die al een aanvraag in concept hebben gemaakt voor deze regelingen, hoeven zich geen zorgen te maken. Je conceptaanvraag blijft gewoon staan in het systeem. Je kan dus na de heropening weer verder waar je gebleven was.

Zit je in de verantwoordingsprocedure, kan je deze ook gewoon weer oppakken vanaf 9 augustus.

Aanvraag ingediend vlak voor de sluiting?

De behandeltermijn van 13 weken blijft gewoon staan. De sluiting heeft dus geen effect op je behandeltermijn.

We hopen dat deze sluiting zo min mogelijk effect heeft op jou als aanvrager. Wellicht staat het antwoord op je vraag al hieronder in de FAQ. Loop je toch ergens tegenaan, mail ons dan op Mijnfonds@cultuurparticipatie.nl.

Tot 9 augustus in het vernieuwde Mijn Fonds!

 

FAQ
Ik heb een conceptaanvraag staan waar ik nog in aan het werken was, wat gebeurt daarmee?

Je concepten blijven gewoon staan. Ze zijn dus even een weekje niet bereikbaar, maar daarna staan ze gewoon weer zoals je ze achtergelaten hebt.

Ik heb een verantwoordingsdeadline, heb ik daar dan een week minder tijd voor?

Als het goed is, vallen er geen verantwoordingsdeadlines in deze week. Het betekent wel dat je deze week dus niet in Mijn Fonds aan je verantwoording kan werken. Je kan natuurlijk wel je formulier lokaal opslaan en vast voorbereiden.

Ik heb vlak voor deze week een aanvraag ingediend. Hoor ik dan wel binnen 13 weken of mijn aanvraag gehonoreerd wordt?

Jazeker. Wij zorgen dat deze week geen effect heeft op de behandeltermijn. Die is dus nog steeds gewoon max 13 weken na indienen.

Kunnen medewerkers van het Fonds wel bij mijn dossier?

Nee, helaas is het systeem echt volledig offline. Wij kunnen dus zelf ook niet bij de gegevens of taken uitvoeren.

Ik wil een aanvraag doen en heb met mijn indiendatum rekening gehouden met een 13 weken behandeltermijn. Maar omdat Mijn Fonds nu sluit, zal dat een week later worden. Ik heb in mijn planning rekening gehouden met deze starttijd. Wat moet ik doen?

De 13 wekentermijn gaat inderdaad in na het indienen van een volledige aanvraag. Was je van plan precies in deze week in te dienen? Dan betekent deze sluitingsweek dus ook dat je een week later pas kunt indienen en die termijn dan pas ingaat. We streven er altijd naar om de behandeltermijn zo kort mogelijk te houden, maar we kunnen helaas niet beloven dat dit altijd lukt. Als je planning het toelaat kan je proberen om je aanvraag een week eerder in te dienen.