nl en

info@cultuurparticipatie.nl

21 april 2022

Lees het jaarverslag van 2021

We werken met enthousiasme en met de overtuiging dat de projecten die wij mede mogelijk maken ertoe doen. Wij vinden het, juist in deze roerige tijden, van het grootste belang om bestaande én nieuwe behoeften van cultuurmakers mogelijk te maken.

Of het nou een theater is dat stadsbewoners begeleidt om zélf een cultureel programma te verzorgen, of een choreograaf die jonge straatvoetballers zichzelf, elkaar en anderen laat vinden. Het Fonds van Cultuurparticipatie blijft de ontwikkelingen binnen cultuurparticipatie en –educatie met volle inzet en enthousiasme steunen.

2021: een veelbewogen jaar. Een tijd waarin de cultuursector steeds opnieuw overeind probeerde te blijven en liet zien hoe wendbaar en weerbaar ze is. Een groeiende aantal mensen wil samen aan de slag, op hún manier en over de grenzen van kunstdisciplines heen. Afgelopen jaar zagen we daarin sterke nieuwe verbindingen ontstaan. Bijvoorbeeld op het gebied van cultuurparticipatie, tussen spelers uit het culturele veld en het sociale domein, en in het domein van cultuureducatie, tussen het vmbo en de culturele sector. Hoe wij dit doen? Lees ons Jaarverslag 2021.